GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚwiat po kataklizmie albo idea wiecznego powrotu
Strona 1 z 5
Teatr Wielki w Łodzi jako jedyna scena operowa w Polsce dostrzegł 90. rocznicę urodzin Krzysztofa Pendereckiego i nazajutrz po dniu, w którym ona przypadała, wystąpił z premierą jego Raju utraconego. I to w wersji integralnej, bez skrótów, oraz oryginalnej pod względem językowym, a więc angielskiej, w jakiej Christopher Fry złożył tekst z poematu Johna Miltona. Zresztą on sam pojawia się na scenie w roli mówionej.
Osoby użyczył mu Andrzej Pieczyński, a Bogu samego głosu. Udało się skompletować optymalną obsadę i to bez posiłkowania się cudzoziemcami, jeśli nie liczyć Wołodymira Pańkiva w roli Jezusa, ale artysta ten od dawna jest zadomowiony w naszym kraju: kontynuował studia w krakowskiej Akademii Muzycznej i od lat związany jest z Operą Krakowską. W partii Adama wystąpił Mariusz Godlewski, śpiewak mający już doświadczenie sceniczne w tym dziele, tyle że w wersji niemieckiej w Operze Wrocławskiej. Jak zawsze ujmował nie tylko szlachetnym, gęstym głosem, ale i umiejętnością stworzenia za jego pomocą dramatycznego wyrazu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |