GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościŚwiat po kataklizmie albo idea wiecznego powrotu
Strona 2 z 5
U jego boku wystąpiła Joanna Freszel jako Ewa. Śpiewaczka ta od lat specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, w tym operowej (w utworach scenicznych Aleksandra Nowaka). Szczególnie wrażenie wywarła w jej wykonaniu przejmująca wokaliza, towarzysząca złamaniu boskiego zakazu.
O ile ci protagoniści wspominają sytuacje, które doprowadziły do ich wygnania z Raju, o tyle odgrywającymi ich role w tego rodzaju retrospekcji są tancerze-sobowtóry, w które wcielili się: Giuseppe Stancanelli i Isotta Sellari.
Występują w pruderyjnych trykotach jakby poczucia nagości i związanej z nią seksualności nie odkryli dopiero po przeciwstawieniu się Bogu („Gdy zaś mężczyzna i jego żona usłyszeli kroki Pana Boga przechadzającego się po ogrodzie, w porze kiedy był powiew wiatru, skryli się przed Panem Bogiem wśród drzew ogrodu. Pan Bóg zawołał na mężczyznę i zapytał go: «Gdzie jesteś?». On odpowiedział: «Usłyszałem Twój głos w ogrodzie, przestraszyłem się, bo jestem nagi, i ukryłem się». Rzekł Bóg: «Któż ci powiedział, że jesteś nagi? Czy może zjadłeś z drzewa, z którego ci zakazałem jeść?”, Rdz 3, 8-11). W dziełach religijnych wyjątkowo barwną postacią bywa Szatan. Tak jest i w sacra rappresentazione jak gatunkowo określił swą drugą operę Krzyszfof Penderecki. Pod względem wokalnym w pełni jej sprostał Bartłomiej Misiuda, choć w wymiarze scenicznym zabrakło mi tej siły ekspresji jaką zapamiętałem u wrocławskiego odtwórcy tej roli, syryjskiego bassa cantante Nabila Sulimana, tego demonicznego błysku w oku. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |