GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEvviva l'arte!: Prolog i Akt zasadniczy
Strona 1 z 3
W piątek 24 marca w Filharmonii Krakowskiej prologiem były dwa utwory wokalno-instrumentalne Johannesa Brahmsa. Zostały wykonane w kolejności opusowej, choć osobiście wolałbym jej odwrócenie, by Rapsodia na alt pojawiła się w miejscu zwyczajowo zarezerwowanym dla utworu solowego.
Pieśń przeznaczenia op. 54 do słów Friedricha Hölderlina stanowiłaby odpowiednie wprowadzenie, zwłaszcza że Antoni Wit umiejętnie wyważył relacje pomiędzy ustępami natury kontemplacyjnej a bardziej dramatycznymi kulminacjami, zachowując jednak umiar jak przystało na zdecydowanie akademicki rys muzyki tego kompozytora. Moją uwagę zwróciło zwłaszcza wyrównane brzmienie smyczków w umiarkowanej dynamice, odznaczające się znaczną śpiewnością. W Rapsodii „Zimowa podróż w góry Harzu” op. 53 do tekstu Johanna Wolfganga Goethego znaczna rola przypada solowemu altowi. Ewa Marciniec, posiadająca mocny i nośny głos, w pierwszej zwrotce najwyraźniej nadużywała dynamiki, w związku z czym w górze skali pojawiały się pewne przebarwienia. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |