opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

52 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Dyptyk z duchami

Jej obecny sukces można przypisać nie tylko samemu twórcy, ale także inscenizatorom przedstawienia. Prosty i w tej prostocie genialny był pomysł przeniesienia pierwszego ogniwa Telefon w czasy jak najbardziej współczesne. Kiedy w latach 40. dzieło powstało w USA, nie było jeszcze inwazji telefonów komórkowych i smartfonów. Gadanie do słuchawki choć mocno wciągało typowe plotkarki, nie mogło się równać z epidemią współczesnego dostępu do wymiany myśli (lub tylko słów) w światowych sieciach mobilnych.

 

Telefon 3

 

Reżyser Jakub Przebindowski wykorzystał to zjawisko na swoją korzyść. Lucy, bohaterka pierwszej opowieści, ma w swojej szufladzie kilka, a może nawet kilkanaście komórek, i jej chłopak Ben nie może natrafić na „okienko”, kiedy dziewczyna znajdzie choć chwilę czasu, by wysłuchać jego oświadczyn.

 

Telefon 4

 

Trzeba przyznać, że oboje wykonawcy – Katarzyna Drelich i Artur Janda – pokazali najwyższą klasę aktorską i wokalną, przedstawienie toczy się wartko jak typowa bulwarówka i nie ma nawet sekundy na „operową nudę". Ogromnie ważne dla teatralnej percepcji były „dokrętki" na wielkim ekranie jakoby fototapety, czyli wizualizacje medialne autorstwa Hektora Weriosa, a jeszcze istotniejsze – tłumaczenie libretta na polski dokonane przez mistrza gatunku Michała Wojnarowskiego, m.in. autora wszystkich tekstów musicalowych w Teatrze Roma. Gdyby bowiem długie, choć mało istotne tyrady telefoniczne naszej bohaterki były wypowiadane po angielsku rzecz nie robiłaby takiego wrażenia i stała się mniej wiarygodna. W obecnej formie mamy do czynienia z teatralno-operowym ideałem. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART