GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDramat namiętności i zazdrości z trupem i duchem w tle – „Fedora” z MET
Strona 1 z 3
Fedora Umberta Giordano to werystyczna opera, łącząca styl konwersacyjny z tradycyjną włoską śpiewnością. Z toczących się dialogów co jakiś czas wyłaniają się niedługie ustępy solowe. Dotyczy to także postaci epizodycznych jak relacje przesłuchiwanych przez policję Dymitra, chłopca na posługi (rola spodenkowa w wykonaniu śpiewaczki Laury Krumm) Signore, alle otto e mezzo, oraz stangreta (Yeongcheol Cha) Egli mi disse.
Pierwowzorem literackim, podobnie jak w przypadku Toski Giacomo Pucciniego, była sztuka Victoriena Sardou napisana z myślą o Sarah Bernhardt. Puccini do pewnego stopnia naśladował Giordana (Cyganeria składająca się z czterech obrazów jak Andrea Chenier, śpiew pastuszka na początku trzeciego aktu Toski i małego Sabaudczyka w Fedorze). Jej akcja rozgrywa się na początku lat osiemdziesiątych XIX, w pierwszym akcie w Rosji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |