opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

54 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Brahmsa symfonie i pieśni bez słów

Piątkowy wieczór w Filharmonii Krakowskiej wypełniły dwie symfonie Johannesa Brahmsa: ta z fortepianem B-dur op. 83 oraz Czwarta e-moll op. 98. Obydwa dzieła, jak przystało na tę formę, są czteroczęściowe. Na ogół drugie koncerty romantycznych kompozytorów posiadają wybitnie symfoniczne zacięcie (A-dur Liszta, G-dur Czajkowskiego, a zapoczątkował tę tendencję Piąty Beethovena, w wolnych ogniwach natomiast pojawiają się dodatkowo sola instrumentów smyczkowych – w tym przypadku wiolonczelowe w Andante w wykonaniu Franciszka Palla).

 

Filharmonia Krakowska 199

 

Nie zawsze sprawdzają się opinie o artystach z ich biogramów. Tym razem okazało się, że Sacha Goetzel rzeczywiście potrafi wyzwolić z zespołów orkiestrowych cały tkwiący w nich twórczy potencjał. W koncercie bardzo plastycznie kształtował brzmienie. Nie przesadzał z nadmierną dynamiką, by umożliwić soliście przebicie się ze swoją partią nawet w ustępach tutti.

 

Filharmonia Krakowska 200

 

Na więcej indywidualnego wkładu pozwalał sobie w zakresie agogiki czyli różnicowania tempa, jego zwalniania, na przykład po Beethovenowsku w końcowej kodzie. Na muzyce Brahmsa ciąży piętno akademizmu, stąd Szymon Nehring starał się ze swej strony zachować klasyczne opanowanie i powściągliwość w odniesieniu do siły dźwięku i pulsu rytmicznego. Najbardziej udane było finałowe rondo Allegretto grazioso, ze zwiewnym touché, do którego lekkości dostosowała się orkiestra.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART