GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRomeo Lampert w Operze Śląskiej
Strona 4 z 4
Nie wystrzeliła natomiast strzelba czyli w tym przypadku drabina prowadząca do loży prosceniowej pierwszego piętra - sądziłem że zostanie wykorzystana w scenie balkonowej i po niej wspinać się będzie Romeo. Poślubną noc Romea i Julii poprzedza przemarsz żałobny z trumnami ofiar rodowych zatargów, a zatem spełnia się ona w cieniu śmierci.
Sama jej scena rozwiązana została w efektowny sposób, albowiem łoże oblubieńców odbija się w olbrzymim lustrze nad nim, a dodatkowym atutem jest to, że oboje artyści posiadają warunki zewnętrzne godne amantów. Metaforą konsumpcji ich związku są natomiast czerwone kwiaty, które Julia zbiera wraz ze swą piastunką Gertrudą po wymknięciu się Romea. Z kolei w poprzednim akcie śmiertelne rany odniesione przez Merkucja i Tybalta znajdują wyraz w rozwijanych czerwonych szarfach. A więc jedne pomysły reżyserskie są bardziej trafione, inne mniej, ale jak to często w obecnych inscenizacjach bywa są one przeładowane, wszystkiego w nich za dużo. Mimo tych zastrzeżeń, a także poczynionych na wstępie, przedstawienie jako całość uznać należy za bardzo udane. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |