GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRomeo Lampert w Operze Śląskiej
Strona 2 z 4
Z kolei niejaką niepewność wyczuwało się u obojga przyszłych kochanków w zapoznającym duecie madrygałowym Ange adorable, tak że zabrakło w nim nieodzownej uwodzicielskości. Jednakże niekłamanym liryzmem wysokiej próby przepojony był już ich duet „balkonowy“ Ô nuit divine! w następnym akcie, a odtwórczyni Julii ujmowała subtelną artykulacją, uskrzydlona być może przez scenicznego partnera.
W ogóle artystka zdaje się lepiej odnajdywać w śpiewie kantylenowym. Błyskotliwie zaprezentował się, również oko miało na czym spocząć, gdy w finale pojawił się z obnażonym torsem, młody baryton Paweł Konik jako Merkucjo w balladzie o królowej Mab Mab, la reine des mensonges, której wizualne pendant nawiązywało do „Królestwa wróżek“, filmowej feerii Georges'a Mélièsa z początków kina. Śpiewak dysponuje wartościowym materiałem wokalnym, lecz młodość niekiedy go ponosiła i kazała nadmiernie szarżować i nadużywać dynamiki. Można wszakże wiązać z nim znaczne nadzieje na pomyślnie rozwijającą się karierę. Partia Stefana to rola spodenkowa przeznaczona na głos żeński. Atoli dla uwiarygodnienia scenicznego, odkąd pojawili się kontratenorzy, warto obsadzać ją przez śpiewaków. I tak było tego wieczora w osobie Michała Sławeckiego. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |