GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościIII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów – Dzień III
Strona 1 z 7 Prezentujemy notatki Adama Rozlacha z drugiego etapu przesłuchań
podczas III Międzynarodowego Konkursu Wokalnego
im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie
1. Solomiia Pavlenko – sopran, Ukraina; Olga Tsymbaluk - fortepian V. Herbert - The Enchantress: pieśń Primadonny Art Is Calling For Me Ukraine Folk song - Oy hlybokiy kolodiazyu (a cappella)
Kolejny etap, możliwość nieco swobodniejszego doboru programu, z czego skorzystała Ukrainka. I dobrze. Można pokazać szeroką paletę swoich możliwości, dzięki czemu Jury może poszerzyć sobie wiedzę na temat kandydatów, a obecni tam menedżerowie skorzystać np. z bardziej komuś leżącego lżejszego repertuaru. Mnie śpiewaczka bardziej przypadła do gustu w II etapie. I ona, i jej śpiew były pełne życia, uroku. Sporym wdziękiem zalecała się też pieśń Primadonny – efektowna, dynamiczna, a kandydatka pokazała nie tylko walory swojego głosu, ale i swobodę poruszania się na scenie. Druga pozycja była nie tylko ciekawa, ale i wzruszająca, choćby tylko w obecnej sytuacji jej ojczyzny…
2. Michał Romanowski - bas, Polska; Olga Tsymbaluk – fortepian G. Verdi – Simon Boccanegra: romanza Fieska A te l'estremo addio – Il lacerato spirito A. Małyszko – Ridna maty moja
Nasz kandydat wypadł w tym etapie całkiem mocno i znacząco. Głos dość głęboki, na pewno wyrównany, dźwięczny, nośny, ze słyszalnym jeszcze dynamicznym zapasem. Bardzo dobre były legata, ciekawa narracja, intonacyjna pewność, no i duża, szeroka skala jego basu, z dobrze wytrzymanym i ładnie brzmiącym finałowym dźwiękiem. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |