opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 wrzesień 2022       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

26 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

III Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów – Dzień III

 
Prezentujemy notatki Adama Rozlacha z drugiego etapu przesłuchań
podczas III Międzynarodowego Konkursu Wokalnego
im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów w Lublinie

 1. Solomiia Pavlenko – sopran, Ukraina; Olga Tsymbaluk - fortepian

V. Herbert The Enchantresspieśń Primadonny Art Is Calling For Me

Ukraine Folk song - Oy hlybokiy kolodiazyu (a cappella)

Kolejny etap, możliwość nieco swobodniejszego doboru programu, z czego skorzystała Ukrainka. I dobrze.  Można pokazać szeroką paletę swoich możliwości, dzięki czemu Jury może poszerzyć sobie wiedzę na temat kandydatów, a obecni tam menedżerowie skorzystać np. z bardziej komuś leżącego lżejszego repertuaru. Mnie śpiewaczka bardziej przypadła do gustu w II etapie. I ona, i jej śpiew były pełne życia, uroku. Sporym wdziękiem zalecała się też pieśń Primadonny – efektowna, dynamiczna, a kandydatka pokazała nie tylko walory swojego głosu, ale i swobodę poruszania się na scenie. Druga pozycja była nie tylko ciekawa, ale i wzruszająca, choćby tylko w obecnej sytuacji jej ojczyzny… 

Michal Romanowski

2. Michał Romanowski - bas, Polska; Olga Tsymbaluk – fortepian

G. Verdi – Simon Boccanegraromanza Fieska A te l'estremo addio – Il lacerato spirito

A. Małyszko – Ridna maty moja

Nasz kandydat wypadł w tym etapie całkiem mocno i znacząco. Głos dość głęboki, na pewno wyrównany, dźwięczny, nośny, ze słyszalnym jeszcze dynamicznym zapasem. Bardzo dobre były legata, ciekawa narracja, intonacyjna pewność, no i duża, szeroka skala jego basu, z dobrze wytrzymanym i ładnie brzmiącym finałowym dźwiękiem.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART