GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościIII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów – Dzień III
Strona 7 z 7
18. Kanghyuk Lee - baryton, Korea Południowa; Marcin Kozieł - fortepian J. Brahms – Nicht mehr zu dir gehen G. Verdi – Falstaff: aria Forda È sogno? o realtà
Bardzo ciekawy Brahms, wrażliwy wielce śpiewak. Arię Verdiego imponująco rozpoczął robiącym od razu wrażenie wstępnym pochodem dźwięków. Głos rzędu tych mocnych, o silnym wyrazie, dużej mocy i dramatyzmie. I w tej arii słyszałem, jak wczoraj, koreańskość wymowy tu jego włoskiego, czułem się jakbym oglądał film z tego kraju. Apelowałem wczoraj, apeluję i dziś, aby zwrócił on teraz na to szczególną uwagę. Warto, bo chyba tylko tego mi brakowało…
19. Teresa Marut - sopran, Polska; Michalina Kociołek - fortepian C. Debussy – Pierrot G. Rossini – Il barbiere di Siviglia: aria Rozyny Una voce poco fa
Pieśń piskliwa nieco w górnych dźwiękach, ale poza tym interpretacja żywa, pewna, podana z humorem, ze swadą…Kawatina Rozyny nierówna poziomem, koloratury często realizowane na siłę, potem, w rozwinięciu arii, znacznie już swobodniejsze. Końcowe wariacje takie sobie, sztucznie brzmiące, bez gładkości i wirtuozerii, a ostatni najwyższy dźwięk, chyba e3, choć długo trzymany, to jednak piskliwy i nieładny… 20. Ewa Menaszek - mezzosopran, Polska; Olga Tsymbaluk - fortepian K. Szymanowski – Daleko został cały świat V. Bellini - I Capuleti e i Montecchi: aria Romeo Se Romeo t'uccise un figlio
Pieśń Szymanowskiego brzmiała językowo tak niewyraźnie, jakby śpiewał ją obcokrajowiec. A to, co było wyraźne, np. tęsknota co zabija, zostało wypowiedziane kompletnie bez wyrazu, jakby bez zrozumienia. Tak się pieśni nie powinno śpiewać, jak mi się zdaje. Nie podobała mi się też aria Belliniego, śpiewana szerokim, trudnym czasem do określenia dźwiękiem. Najlepsza była finałowa jej część, już bliższa świata opery, choć pojawiały się i w niej różne wykonawcze problemy…
Adam Rozlach
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |