GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościIII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów – Dzień III
Strona 2 z 7
3. Jorge Ruvalcaba - baryton, Meksyk; Marcin Kozieł – fortepian F. Obradors – Canciones Clásicas Españolas: El Vito B. Britten - Billy Budd: aria Billy Budda Look! Through the port
Świetny wybór pieśni w bliskim mu języku, duża swoboda śpiewania. Głos jego ma swój charakterystyczny, barytonowy koloryt, brzmi przyjemnie, do tego łagodnie, miękko. Bardzo dobre było i fortepianowe towarzyszenie. Ciekawa i rozbudowana aria Brittena – zrazu spokojna, nastrojowa, takiż był wtedy śpiew, pełen zamyślenia, z mocnymi wyrazowo wzniesieniami. Wtedy kilka razy głos zaczął niedomagać, potem również, na trzymanym dźwięku, słychać było głosowe mankamenty. Zmęczenie czy naturalne ograniczenia?
4. Maksymilian Skiba – baryton, Polska; Marcin Kozieł – fortepian A. Lortzing – Der Wildschütz: recytatyw i aria Hrabiego von Eberbacha Wie freundlich strahlt… Heiterkeit und Fröhlichkeit H. Czyż – Trzy pieśni żartobliwe: Nieboszczyk Jim
Duża swoboda, wykonawcza swada, ładne liryczne śpiewanie. Ma też moc jego głos. Może w wyższych partiach przydałoby mu się więcej pełni? Ciekawy i scenicznie był Lortzing. Pieśń Czyża typowa, mocno charakterystyczna, rzędu tych o bolącej głowie. Trzeba lubić. Ja nie lubię. I tu wokalista pokazał duży luz i swobodę, a przy okazji wzbudził moją wątpliwość czy aby nie jest jeszcze bardziej atrakcyjny w tym lżejszym repertuarze? Posiadł chyba też -jak mniemam- cechy dobrego wokalnego showmana, showmana w tym najlepszym znaczeniu… 5. Magdalena Stefaniak - sopran, Polska; Aleksander Teliga - fortepian G. Donizetti – Don Pasquale: Norina’s aria Quel guardo il cavaliere K. Szymanowski – Pieśni kurpiowskie: Bzicem kunia
Nie zachwyciła mnie, ale pokazała wiele dobrych stron swojego talentu: sceniczną swobodę, niezłą technikę śpiewania, całkiem udane były bowiem koloratury choć zdałoby się jeszcze popracować nad najwyższymi, płasko brzmiącymi tonami. Niezła pieśń kurpiowska: okazale dość otoczyła swoim śpiewem partię fortepianową – efektownie, pełnie, a i dynamicznie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |