GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościIII Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów – Dzień III
Strona 6 z 7
15. Patrycja Kwiecień - mezzosopran, Polska; Justyna Skoczek - fortepian F. Maklakiewicz – Jakże możecie kwiaty P. Mascagni – Cacalleria rusticana: aria Santuzzy Voi lo sapete
Pieśń zaśpiewała ciekawie, ładnym głosem, takąż barwą. Pieśń z dużą kulminacją, która dała też okazję do swoistego, muzycznego szaleństwa towarzyszącej wokalistce pianistki! Poważna była Santuzza, zaśpiewana dużym głosem, okazale brzmiącym: ciekawa i wiarygodna była to interpretacja, czysta intonacyjnie, bardzo dobra też od strony technicznej.
16. Vitalii Lashko - baryton, Ukraina; Olga Tsymbaluk - fortepian Ch. Gounod – Faust: aria Walentyna O sainte médaille… Avant de quitter ces lieux F. Nadenenko – Chorniyi brovy, kariyi ochi Ukrainian folk song
Mocny, barytonowy głos, niekiedy robiący wrażenie osiąganego nazbyt gardłowo, trochę wyciskanego, czasami i nieco wtedy agresywnego w podaniu. Ale zawsze to głos sprawny i pełnie brzmiący, zawsze treściwy i zaangażowany. Dobra aria. I w pieśni słyszałem nadużywanie głosu, pojawiło się wtedy i chrypnięcie. Na pewno było w tej pieśni dużo różnorodności, dużo cieniowania, różnicowania. A w jednym zdaniu: śpiewak wzruszał swoją emocjonalnością - to było piękne, po prostu… 17. Oleh Lebedyev - baryton, Ukraina; Justyna Skoczek - fortepian G. Rossini – La Cenerentola: aria Dandiniego Come un'ape ne' gioorni d'aprile St. Moniuszko – Rozmowa: Kochanko moja, na co nam rozmowa
Bardzo dziwnie i nietypowo realizował rossiniowskie figury. Poza tym dużo było czarowania, było też chrypienie głosu, może już zmęczonego? Nie słyszałem wykonawczego ładu, a bardziej zasadę: jak pójdzie, tak pójdzie…Szybkie tempa sprzyjały powierzchownej i za bardzo przypadkowej jednak realizacji tych figur. Ostatni dźwięk chwiał się intonacyjnie… O ileż ciekawsza, a i łatwiejsza była pieśń Moniuszki, w której wokalista brał życie na wesoło. Pokazał w niej swój iście południowy, emocjonalny charakter: pełen życia i prawdziwych atrakcji! |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |