opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




7 grudzień 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

30 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

III Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi z Miklaszewiczów – Dzień III

15. Patrycja Kwiecień - mezzosopran, Polska; Justyna Skoczek - fortepian

F. Maklakiewicz – Jakże możecie kwiaty

P. Mascagni – Cacalleria rusticana: aria Santuzzy Voi lo sapete

Pieśń zaśpiewała ciekawie, ładnym głosem, takąż barwą. Pieśń z dużą kulminacją, która dała też okazję do swoistego, muzycznego szaleństwa towarzyszącej wokalistce pianistki! Poważna była Santuzza, zaśpiewana dużym głosem, okazale brzmiącym: ciekawa i wiarygodna była to interpretacja, czysta intonacyjnie, bardzo dobra też od strony technicznej.

Oleh Lebedyev

16. Vitalii Lashko -  baryton, Ukraina; Olga Tsymbaluk - fortepian

Ch. Gounod – Faustaria Walentyna O sainte médaille… Avant de quitter ces lieux

F. Nadenenko – Chorniyi brovy, kariyi ochi Ukrainian folk song

Mocny, barytonowy głos, niekiedy robiący wrażenie osiąganego nazbyt gardłowo, trochę wyciskanego, czasami i nieco wtedy agresywnego w podaniu. Ale zawsze to głos sprawny i pełnie brzmiący, zawsze treściwy i zaangażowany. Dobra aria. I w pieśni słyszałem nadużywanie głosu, pojawiło się wtedy i chrypnięcie. Na pewno było w tej pieśni dużo różnorodności, dużo cieniowania, różnicowania. A w jednym zdaniu: śpiewak wzruszał swoją emocjonalnością - to było piękne, po prostu…

17. Oleh Lebedyev - baryton, Ukraina; Justyna Skoczek - fortepian

G. Rossini – La Cenerentola: aria Dandiniego Come un'ape ne' gioorni d'aprile

St. Moniuszko – Rozmowa: Kochanko moja, na co nam rozmowa

Bardzo dziwnie i nietypowo realizował rossiniowskie figury. Poza tym dużo było czarowania, było też chrypienie głosu, może już zmęczonego? Nie słyszałem wykonawczego ładu, a bardziej zasadę: jak pójdzie, tak pójdzie…Szybkie tempa sprzyjały powierzchownej i za bardzo przypadkowej jednak realizacji tych figur. Ostatni dźwięk chwiał się intonacyjnie… O ileż ciekawsza, a i łatwiejsza była pieśń Moniuszki, w której wokalista brał życie na wesoło. Pokazał w niej swój iście południowy, emocjonalny charakter: pełen życia i prawdziwych atrakcji! 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART