GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrzy wieczory w Bayreuth
Strona 11 z 11
A przecież to opera wymagająca bodaj największej obsady ze wszystkich dzieł Wagnera. By w pełni zrealizować partyturę potrzebnych jest piętnastu śpiewaków i dwie śpiewaczki. W tej liczbie muszą się znaleźć dwa basso cantate (Sachs i Pogner), jeden bas buffo (Beckmesser), kilku tenorów w tym jeden bohaterski (Walter), jeden liryczny (Dawid), ponadto sopran liryczny (Ewa) i mezzosopran (Magdalena).
Do tego należy jeszcze dodać potężne chóry i niezwykle sprawną technicznie orkiestrę, w której każdy członek, z racji stawianych mu wymagań, powinien być wirtuozem gry na swoim instrumencie. W wyrównanej obsadzie największe wrażenie pozostawiły dokonania Michaela Vollea jako znakomitego Hansa Sachsa, Johannesa Martina Kränzle świetnego Sixstusa Beckmessera, Klausa Floriana Vogta w roli Waltera oraz Daniela Behle jako Davida.
Natomiast nie do końca jestem przekonany do kreacji Emily Magee w roli Evy, której głos nie zawsze brzmiał jak powinien. Wielkie uznanie za poziom muzyczny należy złożyć Philipsowi Jordanowi za znakomite prowadzenie orkiestry. Muzyka Śpiewaków pod jego batutą ujmowała lekkością i finezją brzmienia każdego niuansu partytury. Muzyka pod jego precyzyjną batutą płynie swobodnym szerokim strumieniem zachwycając klarownie przejrzystym brzmieniem. Dyrygent wspaniale buduje kulminacje, znakomicie wyważając przy tym proporcje powagi, ciepłego liryzmu, humoru i radości. Adam Czopek
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |