GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrzy wieczory w Bayreuth
Strona 6 z 11
Oboje świetnie odnaleźli się w wymyślonej przez reżysera konwencji. Dramatyczny głos Pankratowej o intensywnym i wyrównanym w każdym rejestrze brzmieniu imponował pełnią kolorystyki tak w piano jak i forte. W przypadku Schagera ma się wrażenie, że nie istnieją dla niego żadne problemy techniczne, a wszystko co robi podporządkowane jest wykreowaniu środkami wokalnymi obrazu swojego bohatera. Jego „prostaczek” ujmuje świetną ekspresją i szlachetnym patosem.
Korzystne wrażenie pozostawił Thomas J. Mayer ujmujący dobrym prowadzeniem głosu oraz bezmiarem cierpienia i rezygnacji jaki zawarł w swojej kreacji partii Amfortasa. Nie bardzo potrafili mnie przekonać do swoich kreacji Günther Groissböck (Gurnemantz) oraz Derek Welton (Klingsor), którego głosowi brakuje potężnego „dołu” i dynamicznej ekspresji.
Za to z pełnym przekonaniem piszę o znakomitym prowadzeniu przedstawienia przez Semyona Bychkova, który dyrygował wyjątkowo precyzyjnie, szczególnie wielkimi scenami zbiorowymi ujmując przy tym intensywnością muzycznej ekspresji i emocjonalnej głębi. Przejrzystość w brzmieniu orkiestry jaką udało mu się osiągnąć pozwoliło podziwiać wiele umykających zazwyczaj niuansów. Owacja jaką urządziła mu festiwalowa publiczność wydaje się być w pełni uzasadniona. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |