GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Turek we Włoszech” Rossiniego w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 6 z 6
Ową Fiorillą jest hiszpańska sopranistka Sabina Puértolas, o porywającym temperamencie scenicznym i wywierającej duże wrażenie spontanicznością wokalizowania. Nieodparcie bawiącą widzów - a przecież pozbawioną jakiegokolwiek przerysowania - vis comica popisuje się idealnie pasujący do roli zdradzanego męża, czyli niejakiego Don Geronio, Alessandro Corbelli. Piękna i na początku opłakująca utraconego kochanka Zaida nie jest bynajmniej w kreacji niemieckiej sopranistki Franziski Gottwald drugorzędną postacią i to niezależnie od tego, że Rossini pozbawił ją eksponowanych numerów wokalnych.
Przecież bohaterka ta potrafi się skutecznie przeciwstawiać Fiorilli, a pod koniec opery nawet doprowadzić do zmiany swego losu. Dodajmy jeszcze, że efektownie się też prezentują rosyjski tenor Anton Rositskiy jako Albazar i szczególnie chiński tenor Yijie Shi śpiewający z dużym powodzeniem dość wymagającą partię Narcisa, porzuconego kochanka Fiorilli.
Wszyscy wzniecają entuzjazm publiczności solowymi interwencjami, ale potrafią się również bez problemu odnaleźć w tętniących werwą i wirtuozerią, a tak ważnych w tej operze, scenach zbiorowych, zawsze stanowiących punkty kulminacyjne partytury Rossiniego. Nad jej wierną zamierzeniom kompozytora realizacją czuwa stojący na czele Orchestre i Choeur du Capitol energiczny włoski kapelmistrz Attilio Cremonesi, prowadzący niesłabnącą ani na chwilę pod względem napięcia i atrakcyjności, a jednocześnie lekką jak dobry francuski szampan, narrację muzyczną. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |