GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Turek we Włoszech” Rossiniego w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 4 z 6
Jego grzech polega na tym, że uczynił on z poety (ucieleśnianego tu przez ZhengZhong Zhou) postać zupełnie drugoplanową i jakby zupełnie nieistotną dla rozgrywających się wydarzeń. Wydaje się, że inscenizator wpadł w pewną pułapkę sugerując się tym, iż Prosdocimo zachowuje pewien ironiczny dystans w zakresie wokalnym, ograniczając się głównie do recytatywów i zaledwie sporadycznie biorąc udział w scenach zbiorowych.
Natomiast Sagi wyraźnie zignorował funkcję, jaką poeta odgrywa w budowaniu dramaturgii opery. Jest to podstawowy i zarazem jedyny zarzut, jaki można sformułować pod adresem reżysera, który, poza tym ważnym mankamentem, potrafi jednak zbudować dynamiczny, żywy i atrakcyjny pod każdym względem spektakl.
Już od samego początku widz może z pełną satysfakcją delektować się plastycznymi walorami dokładnie przemyślanej i zaplanowanej w najdrobniejszych szczegółach scenografii Daniela Bianco, która idealnie współgra z zaprojektowanymi przez Pepę Ojanguren kostiumami i barwnie prowadzoną przez Eduardo Bravo reżyserią świetlną. Autorzy przedstawienia z niezwykłą starannością odtwarzają na tętniącą codziennym życiem ulicę Neapolu, ze spacerującymi po niej i celnie ucharakteryzowanymi ludźmi, z umieszczoną centralnie pizzerią i wypełniającymi całą przestrzeń kamienicami. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |