GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości«Armida» Rossiniego w Opera Vlaanderen w Gandawie
Strona 8 z 8
W omawianej produkcji karkołomnego zadania kreowania głównej roli podjęła się z ogromnym powodzeniem hiszpańska sopranistka Carmen Romeu. Powiedzmy od razu, że jej porażające mistrzostwo techniczne, niebywała swoboda w realizacji wszelkich pasażów, rulad czy arpeggiów, umiejętność wydobywania rozmaitych niuansów muzycznych i wyrazowych oraz zmysłowy urok osobisty dosłownie zatykają dech w piersiach.
Jej godnym partnerem w roli Rinalda jest włoski tenor Enea Scala, również poruszający się na najwyższym poziomie sztuki wokalnej. Wykonane przez tę wyjątkową dwójkę trzy poruszające zmysłowością i czarującym prowadzeniem bogato zdobionych melodii duety miłosne wzbudzają na widowni entuzjastyczne reakcje słuchaczy. Ponadto na podziw zasługuje trójka doskonale dobranych tenorów: Robert McPherson (Gernando/Ubaldo), Dario Schmunck (Goffredo/Carlo) i Adam Schmith (Eustazio).
Nie zawodzi idealnie brzmiący i sprawnie realizujący nie zawsze łatwe zadania sceniczne chór. Wszakże najlepszym gwarantem poziomu muzycznego tej nowej inscenizacji Armidy jest stojący za pulpitem dyrygenckim Alberto Zedda, światowej sławy specjalista od twórczości Rossiniego. Ten osiemdziesięciosiedmioletni dziś już maestro prowadzi przedstawienie z tak niesamowitą energią, entuzjazmem i odczuwalną radością muzykowania, że na zakończenie publiczność zgotowała mu owację na stojąco, do której spontanicznie dołączyli się wszyscy artyści. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |