GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości«Armida» Rossiniego w Opera Vlaanderen w Gandawie
Strona 6 z 8
Historyczne stroje kontrastują ze współczesnym ubiorem Armidy, czarującej elegancką suknią o zmysłowym kroju. Od samego początku przedstawienia krzyżowcy-sportowcy zdradzają iście samczy popęd zabawiając się przekazywanym z rąk do rąk gadżetem erotycznym, czyli dmuchaną lalką. Królestwo Miłości jest symbolizowane opuszczaną z góry kolorową kanapą, zaś czarodziejski ogród ukazany w dawnym stylu za pomocą zamykającego horyzont sceniczny i wypełnionego malunkami tiulu, za którym przemieszcza się grający na skrzypcach muzyk.
Lubieżne nimfy z aktu trzeciego przybierają powabny aspekt ubranych w białe suknie dziewcząt, Gernando i Goffredo nieustannie napinają muskuły, a scena miłosnego połączenia Armidy z Rinaldem zostaje pokazana w staroświecko-romantycznym, a zarazem komediowym ujęciu. Mariame Clément stara się ustawiać relacje pomiędzy poszczególnymi protagonistami w przejrzysty sposób, ale i tak często dochodzi do nieporozumień, za które częściowo odpowiedzialni są sami twórcy opery, powierzając na przykład role Ubalda i Carla tym samym solistom, którzy uprzednio wcielali się już w postacie Gernanda i Goffreda.
Podkreślić należy, że muzyka Rossiniego zaskakuje nas w równej mierze, co libretto Giovanniego Schmidta, a to ze względu na dobór poszczególnych tesytur, które przedstawiają się w następujący sposób: jeden sopran, pięciu tenorów i zaledwie jeden, w dodatku mało obecny bas. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |