GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości«Armida» Rossiniego w Opera Vlaanderen w Gandawie
Strona 4 z 8
Z kolei z faktu, że protagonista ulega miłości do czarownicy z własnej woli i sam podejmuje decyzję o podążaniu za nią wynika, że uczucie Armidy jest mniej bolesne niż w oryginale Tassa, gdyż odwzajemnione. Ponadto Rinaldo ją opuszcza, bo już jej nie kocha, a nie dlatego, że ulega egzorcyzmom. Schmidt poświęca też ważną u Tassa postać wuja Armidy, Idraoty, który pojawia się tylko na chwilę w pierwszym akcie.
Natomiast librecista dotrzymuje wierności włoskiemu poecie w ukazaniu rywalizacji pomiędzy Gernando i Rinaldem oraz pokazaniu wygnania tego ostatniego przez Goffredo. Te wątki pozwalają mu na skonstruowanie ładnie zaplanowanych scen epickich i przedstawienie obozu paladynów, co jednak z kolei wymaga dodania drugoplanowych postaci, takich jak wspomniany Goffredo, Gernando i Eustazio.
Ponieważ Schmidt przypisał tej trójce ważne epizody, ich partie muszą być powierzane bardzo dobrym wokalistom, którzy zresztą później już się nie pojawią aż do końca opery. Wreszcie dwie pozostałe postaci o drugorzędnym znaczeniu, Carlo i Ubaldo, wkraczają do akcji dopiero w trzecim akcie. Wygnany z obozu chrześcijan Rinaldo ucieka dobrowolnie z Armidą pod koniec pierwszego aktu. Domyślamy się zatem, że Armida wytwarza obraz czarodziejskiego ogrodu nie po to, aby ukryć kochanka, ale żeby mu się przypodobać. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |