GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMuzyczne porachunki Wagnera z wrogami, czyli „Śpiewacy norymberscy” z MET
Strona 2 z 4
Zabrakło mu jednak konsekwentnej koncepcji interpretacyjnej na całe dzieło, wskutek czego jego potężne rozmiary dłużyły się ponad wszelką miarę wytrzymałości. Było to też wynikiem braku wybitniejszych indywidualności pośród wykonawców.
Śpiew Annette Dasch jako Ewy odznaczał się lekkością w prowadzeniu głosu, a w dialogu z Hansem Sachsem w drugim akcie nabierał momentami jakby operetkowego zabarwienia, przypominając, że i Wagner pisał to dzieło z zamiarem stworzenia opery komicznej. Niestety, jej partia nie należy do najbardziej rozbudowanych.
Głos Michaela Volle brzmi dość matowo, ale śpiewakowi udało się stworzyć niejednoznaczną, również wokalnie, postać, do której charakterystyki dobierał zróżnicowanych temp oraz balansował pomiędzy rozmaitymi planami dynamicznymi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |