GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOstatnia premiera albo Benefis dyrektora Wojciecha Gierlacha
Strona 2 z 3
Nowy antreprener bierze się do skompletowania trupy, która ma zaspokoić wymagające gusta, ale Buff radzi odwołanie się do tych niewybrednych, jako jedynych, które mogą zapewnić całemu przedsięwzięciu sukces finansowy i trwały byt. Przed dyrektorem Frankiem przewija się zatem plejada artystów, a przynajmniej chcących za takowych uchodzić i aspirujących do angażu, a przede wszystkim zabiegających o stosowne dla siebie gaże. W tym celu prezentują swe wdzięki i dźwięki w przypadku śpiewaczek.
Probierzem umiejętności są między innymi skecze w stylu commedii dell'arte, acz pozbawione jej wdzięku, nabywanego poprzez lata terminowania, a nie ograniczony okres prób (zainteresowanym radzę sięgnięcie do rejestracji mediolańskiego Piccolo Teatro Sługi dwóch panów w reż. Giorgio Strehlera). Staje się to także okazją do włączenia numerów z innych oper Mozarta.
Między innymi arii katalogowej i finału z kamiennym posągiem Komandora z Don Giovanniego, Bartola z Wesela Figara i Papagena z Czarodziejskiego fletu z udziałem braci Gierlachów, gniewu Elektry z Idomenea, króla Krety (Katarzyna Oleś-Blacha) oraz Così fan tutte. Spośród artystek, które stanęły do przesłuchań, największą moją przychylność zyskała pani Krone, której postaci i głosu powodzeniem użyczyła Magdalena Barylak. Skoro w pewnym momencie jest mowa o tenorze, Panu Vogelsang (Jarosław Bielecki), to dlaczego jemu jednemu nie dano okazji do solistycznego popisu w którejś z arii Don Ottavia, Ferranda (którego partię artysta aktualnie wykonuje na tej scenie) czy Tamina? |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |