GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOstatnia premiera albo Benefis dyrektora Wojciecha Gierlacha
Strona 1 z 3
W każdym razie obecnej dyrekcji Opery Krakowskiej. Na tę okazję wybrano znaczący tytuł – Dyrektora teatru KV 486 Wolfganga Amadeusa Mozarta, a on sam zmaterializował się na jaskółce za sprawą Jacka Wróbla (premiera 15 lipca). W postać dyrektora Franka z powodzeniem wcielił się Wojciech Gierlach, zarówno pod względem wokalnym, jak i aktorskim.
Nie ustępował mu brat Robert jako doradzający komediant Buff. Z uwagi na skąpe rozmiary tego singspielu czyli śpiewogry powstało przedstawienie z wyprzedaży, a więc złożone z fragmentów Mozartowskich oper pozostających w repertuarze teatru.
Kluczowym pomysłem inscenizacyjnym Bogusława Nowaka i Beaty Redo-Dobber było odwrócenie przyjętych relacji pomiędzy artystami i publicznością. Ta ostatnia zasiadła na scenie, akcję zaś przeniesiono na widownię (pierwszym w Polsce, który zastosował takie rozwiązanie był Jerzy Grzegorzewski w Śmierci w starych dekoracjach według Tadeusza Różewicza we wrocławskim Teatrze Polskim, następnie Leszek Mądzik w autorskim widowisku Wilgoć Sceny Plastycznej KUL, a w operze Marek Grzesiński-Weiss w Bramach raju Joanny Bruzdowicz w warszawskim Teatrze Wielkim). Przy dźwiękach uwertury ożywa na niej ruch, a raczej trochę bezładna bieganina postaci w strojach z czasów Mozarta, tancerek w klasycznych paczkach, ale i w zupełnie współczesnych ubiorach, w tym personelu technicznego i, niczym u Kantora, sprzątaczki, która wraz z kodą kładzie kres tym wszystkim ekscesom. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |