GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNa nowo odkryte
Strona 2 z 2
Głos Szymona Mechlińskiego nabrał miękkości i elastyczności, brzmiał szlachetnie, zaś w partii fortepianu dały się zauważyć sposoby towarzyszenia głosowi właściwe dla Schuberta czy Schumanna. Był to jednak wyjątek w tym recitalu, który zawierał także śpiewaną po włosku arię z opery I due forzati Franciszka Mireckiego, arię z zupełnie nieznanej opery Wyrok Zygmunta Noskowskiego, czy wreszcie Karola Kurpińskiego arię z opery Leśniczy z Puszczy Kozienickiej.
Artystom wykonującym te wszystkie utwory pod względem technicznym można by zarzucić niedostosowanie wolumenu i dynamiki do warunków akustycznych (przecież bardzo dobrych) sali Zamku Królewskiego, w której dźwięk odbijał się od ścian. W związku z tym trudne było zrozumienie tekstów wyśpiewywanych przez solistę. Niepotrzebnie fortepian miał wysoko podniesioną klapę i grzmiał niemiłosiernie przy suto oferowanych akordach. Gdyby artyści nastawili się na zaprezentowanie koncertu dostosowanego do kubatury sali wrażenie artystyczne i przede wszystkim estetyka dźwięku, byłyby o wiele lepsze. Tym bardziej, że u Szymona Mechlińskiego pojawiał się w fortissimo nieprzyjemny przydźwięk świadczący o nadużywaniu i forsowaniu aparatu głosowego. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |