opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 wrzesień 2022       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

25 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Gawęda dworzan w baszcie nad broną“ czyli lektura Damazego

Tenor Pawła Skałuby niekiedy mógł się wydawać nieco za ciężki do roli Stefana, w której preferowana jest bardziej liryczna odmiana tego głosu, zwłaszcza w recytatywie poprzedzającym arię „z kurantem“, choć ją samą wykonał z dużym wyczuciem, zdolnym wywołać związane z nią wzruszenia. Partia Zbigniewa nie jest wdzięczna, gdyż to jedyna główna postać nie posiadająca własnego numeru. Sebastian Marszałowicz dzięki swemu basowi przydał jej ciężaru gatunkowego, choć momentami dopracowania wymagałoby wyrównanie emisji. Hanna to popisowa partia Katarzyny Oleś-Blachy.

 

Straszny dwor,Krakow 8

 

Tym razem śpiewaczka chętnie sięgała do rejestru piersiowego. Arię „Któraż, to któraż tej ziemi córa“ zabrzmiała w wersji integralnej, choć bez tej brawury, do której artystka nas przyzwyczaiła. W pełni wywiązała się z wymagań swej roli Monika Korybalska. Może Miecznik nie w pełni odpowiada emploi Adama Szerszenia, który rozśpiewywał się wraz z upływem spektaklu.

 

Straszny dwor,Krakow 9

 

Partia Cześnikowej w pełni wychodzi natomiast naprzeciw warunkom wokalnym Magdaleny Barylak. Michał Kutnik uczynił z Macieja postać wiodącą, mimo że z natury jest basem, a nie barytonem. Z kolei demonicznym Skołubą, ale nie bez akcentów komicznych, był Wołodymyr Pańkiw. Krzysztof Kozarek z najlepszej strony zaprezentował się jako przywołany na wstępie Damazy w trzecim akcie. Przedstawienie 19 czerwca zwieńczyła krótka uroczystość honorująca pięćdziesięciolecia działalności artystycznej prowadzącego je od pulpitu dyrygenckiego Tadeusza Kozłowskiego.

                                                                 Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART