GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTaniec psychoaktywny
Strona 3 z 3
Środkami pantomimiczno-tanecznymi, korzystając nawet z figur baletu klasycznego (taniec na puentach), artyści odtwarzają udział w dosyć kontrowersyjnych zabawach naśladujących dowcip trochę z przedszkola. Sekwencje połączone z barwną muzyką Szymanowskiego, wzbogacone też o śpiewaną przez tenora Dawida Kwiecińskiego pieśń neapolitańską, miały w środku tego widowiska segment bez muzyki – scena ta wypełniona klaśnięciami i westchnieniami była zresztą najbardziej zabawna.
W tym spektaklu wyróżnić trzeba dobrze zestrojoną z tańcem multimedialną projekcję wideo przygotowaną przez Ewelinę Ostrowską. Trzecią częścią tryptyku był orkiestrowy hit, poemat choreograficzny Maurycego Ravela Bolero. Przygotował go renomowany twórca baletowy Jacek Przybyłowicz, jednak nie udało mu się stworzyć wrażenia narastającej wraz z muzyką fali szału tanecznego.
Były natomiast bardzo interesujące epizody z użyciem efektownych pomponów używanych zwykle przez czirliderki. W jednej ze scenek widzieliśmy tancerkę, która znalazła się jakby w automatycznej myjni samochodowej, w finale natomiast wszystkie pompony zdołały się połączyć w jedną fontannę. Poszczególne powtórzenia tego samego rytmicznego tematu robiły jednak wrażenie bałaganu i bezładnego przebiegania artystów przez scenę. Na szczęście sama muzyka żywiołowo zagrana przez orkiestrę zrekompensowała niedostatki koncepcji choreograficznej. Ale najważniejsze – zespół baletowy Teatru Wielkiego w Łodzi pokazał wysoki kunszt w tańcu wykonując niekiedy piekielnie trudne ewolucje absolutnie swobodnie. Brawo! Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |