GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTaniec psychoaktywny
Strona 2 z 3
Nie było tutaj żadnych elementów wskazujących, że chodziło o uchodźców z objętej wojną Ukrainy, a może także wcześniejszych przybyszów na granicy polsko-białoruskiej, ale przecież wystarczającym sygnałem był zagrany jeszcze przy opuszczonej kurtynie utwór Myrosława Skoryka Melodia na tle barw narodowych błękitno żółtych. W balecie Displaced, zgodnie z konstrukcją kompozycji Elgara podzielonym na cztery części, były też partie wykonywane przez pary solistów, których taneczne ewolucje ukazywały skomplikowane, nierzadko tragiczne losy jednostek, nie zawsze mogących liczyć na pomoc osób postronnych.
Równolegle z ruchami grup tancerzy przesuwały się po scenie mobilne elementy scenografii w postaci sześciennych konstrukcji zaprojektowanych przez Mariusza Napierałę, raz służących za schronienie owym przesiedleńcom czy uciekinierom, innym razem tworzących trudny do pokonania, nieczuły na dotknięcia ludzi mur. Ten rozpoczynający wieczór spektakl robił największe wrażenie. Drugim członem tryptyku baletowego była pantomima do muzyki Karola Szymanowskiego Mandragora, pierwotnie skomponowana jako wstawka do komedii Moliera.
Roślina, z której kwiatów można wyrabiać silne substancje psychoaktywne zainspirowała choreografa Grzegorza Brożka do zaprezentowania spektaklu w sposób humorystyczny ukazującego życie pracowników nowoczesnej korporacji. Wszyscy wykonawcy odziani w jednakowe, zielone kostiumy – garnitury pod wpływem dostarczonego do biura napoju wpadają w narkotyczny trans, mnożą sytuacje na granicy dobrych obyczajów, odkrywają być może głęboko poukrywane instynkty i obsesje.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |