GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSztuczne fiołki w baletowym wydaniu
Strona 1 z 3
Sztuczne fiołki to klasyczne przedstawienia malarskie zaopatrzone w humorystyczne dialogi. Do ich formuły zdaje się nawiązywać najnowsze widowisko baletowe Opery Śląskiej Pictures of Poland. Jechałem na nie z pewnymi obawami, że będzie to panorama polskich dziejów na podobieństwo niegdysiejszej wizualizacji Polskiego requiem Krzysztofa Pendereckiego z okazji jego 60 urodzin, dokonana przez Ryszarda Peryta i składająca się z bogoojczyźnianych, naiwnych żywych obrazów, z Jadwigą Gadulanką jako Gaździną ludźmierską i Jadwigą Rappe z przytroczonymi huzarskimi skrzydłami.
W kolejnej inicjatywie choreograficznej Artura Żemełki przyjęto na szczęście inną formułę, w znacznej mierze ogniskując akcję wokół słynnych wyobrażeń malarskich, wyświetlanych w tle i dookreślających w znacznej mierze afabularne układy taneczne.
A więc Stańczyk Jana Matejki, Szał uniesień Władysława Podkowińskiego (szkoda że nie przywołano autentycznego sztucznego fiołka jakim była wersja z Piwnicy pod Baranami z Haliną Wyrodek „ujeżdżającą“ Jacka Wójcickiego), seria portretów Stanisława Ignacego Witkiewicza oraz kompozycji Katarzyny Kobro i Władysława Strzemińskiego, towarzyszących ich pas de deux. Być może jeszcze Chłopiec na rowerze wyjechał z ambalaży Tadeusza Kantora? |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |