GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSztuczne fiołki w baletowym wydaniu
Strona 3 z 3
Z rodzajem estetycznej banalizacji tragedii mamy do czynienia w ukazaniu desperackiego czynu Ryszarda Siwca, skądinąd od strony czysto formalnej stanowiącego najbardziej interesujące rozwiązanie choreograficzne (Paweł Popielecki). Na koniec soliści i corps de ballet zastygają w malowniczo upozowanym żywym obrazie.
Jest to właściwie baletowe divertissement, w którym dominuje dance moderne, wzbogacony o figury z tańca klasycznego: piruety, révoltades czyli podskoki z obrotami w powietrzu, sporadycznie entrechat. W pierwowzorze były to jednak popularne tańce, w tym przypadku powtarzają się natomiast podobne układy (niektóre stylizowane na niegdysiejszą formację baletową Sabat, co z podkładem muzycznym, operującym repetytywnym materiałem motywicznym z płyty „Poland" zespołu Tangerine Dream, sprawia, że wkrada się odczucie pewnej monotonii.
Okazuje się, że nie wkracza się dwukrotnie do zbliżonej formuły. O ile w pełni sprawdziła się ona w przypadku zainspirowanej śląskimi filmami Kazimierza Kutza i muzyką Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara i Aleksandra Tansmana oryginalnej Soli ziemi czarnej, o tyle tym razem pozostawia pewien niedosyt. Lesław Czapliński
PS. Program, opracowany przez Annę Włodarczyk i Wiolettę Sudoł-Sobierajską, wydany został w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i ukraińskiej.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |