GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Cyrulik Sewilski” Rossiniego w Théâtre du Capitole w Tuluzie
Strona 3 z 4
Siłą napędową rozgrywających się wydarzeń są oczywiście pieniądze, regularnie się pojawiające w różnych miejscach przestrzeni scenicznej w formie banknotów, służących do przekupywania niektórych protagonistów. Oszałamiające następstwo kolejnych numerów może przyprawiać o zawrót głowy i dawać wrażenie przesytu, ale w końcu nie ma to najmniejszego znaczenia, skoro żywiołowość i spontaniczność wizji austriackiego reżysera wywołuje entuzjastyczne reakcje ani chwili się nienudzącej publiczności.
Równie niepowstrzymane tempo charakteryzuje grę występującej w nieco uszczuplonym składzie Orchestre national du Capitole, która pod batutą Attilio Cremonesiego porywa śpiewnym frazowaniem, lekkością i subtelnym humorem. Jej selektywne brzmienie pozwala delektować się koronkową pod względem precyzji interpretacją każdej z grup instrumentalnych.
Podziw wzbudzają także idealnie wyważone proporcje pomiędzy członkami orkiestry i solistami. Ponadto doskonale prezentuje się przygotowany przez Gabriela Bourgoina i stanowiący jednorodny organizm dźwiękowy miejscowy chór, pieszczący ucho stopliwością głosów i homogeniczną barwą. Prym w obsadzie solistów wiedzie odziany w jasno-niebieski kostium Florian Sempey, jeden z najlepszych obecnie i najbardziej poszukiwanych wykonawców partii Figara. Często przemieszcza się na czerwonym skuterze i już od pierwszych minut porywa publiczność niebywałą swobodą sceniczną, żywiołowością gry aktorskiej i nieprzeciętną ekspresją. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |