opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

51 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Cyrulik Sewilski” Rossiniego w Théâtre du Capitole w Tuluzie

Podobno Rossini skomponował Cyrulika Sewilskiego w trzy tygodnie, chociaż niektóre źródła zawierają nawet śmiałą i dość mało prawdopodobną tezę, iż dokonał tego przez zaledwie dziewięć dni. Tak naprawdę nie ma to jednak większego znaczenia, albowiem ostatecznie liczy się jedynie końcowy efekt, który w tym przypadku wciąż niezmiennie oczarowuje kolejne pokolenia widzów.

 

Cyrulik,Tuluza 1

 

Rzeczona pozycja porywa bowiem ogromnym bogactwem muzycznym, wysmakowanym i wciągającym (niezależnie od ewidentnych słabości) librettem Cesarego Sterbiniego i niewyczerpanymi zasobami teatralnego humoru. Trudno się zatem dziwić, iż w tych trudnych i nienapawających optymizmem czasach dyrekcja Théâtre du Capitole w Tuluzie postanowiła zakończyć niezwykle udany sezon właśnie tą doskonale wpływającą na morale widzów pozycją.

 

Cyrulik,Tuluza 2

 

Zaprezentowano ją w koprodukcji z monachijskim Staatstheater i Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, w nieco szalonej inscenizacji austriackiego reżysera Josefa Ernsta Köpplingera, który zaprosił do współpracy scenografa Johannesa Leiackera, kostiumologa Alfreda Mayerhofera i reżysera świateł Michaela Heidingera. Niepodważalną zasługą Köpplingera jest oszczędzenie publiczności, szukającej rozrywki i oderwania od przygnębiającej rzeczywistości, niezrozumiałych transpozycji i przyklejania na siłę do arcydzieła Rossiniego wydumanego przesłania, którego w nim po prostu nie ma.  Unosząca się do góry kurtyna odsłania umieszczony pośrodku sceny w donicy kaktus, stający się centralnym motywem całej realizacji, w jednoznaczny sposób nawiązującym do padających w libretcie słów: „kto się jego dotknie, ten się ukłuje”.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART