GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEdgar i Rajmund albo Reżyser w rozterce – „Łucja z Lammermooru“ z MET
Strona 4 z 4
Gdyby to ode mnie zależało, zgodnie z rozpowszechnioną dziś praktyką ingerencji w kształt pierwowzoru, poprawiłbym ewidentny błąd dramaturgiczny librecisty Salvatore Cammarano, niewolniczo trzymającego się chronologii Waltera Scotta, i przeniósłbym bez większej szkody dla całości kawatynę Edgara Tombe degli avi miei na początek trzeciego aktu, przed spotkanie z Henrykiem i pozostawił wyłącznie finał z jego samobójstwem Tu che a Dio spiegasti l'ali. Aliści, dzięki interpretacji Camarena nie odczuwa się tego spadku napięcia.
Śpiewak potrafi głosem, zmieniającą się jego barwą, wydobyć przepełniające postać zmienne stany emocjonalne. Być może do pewnego stopnia ułatwił mu zadanie reżyser, skutecznie osłabiając oddziaĺywanie poprzedzającej sceny obłędu poprzez natłok sytuacyjnych „atrakcji“ – wspomniane zombies – dekoncentrujących publiczność i odwracających uwagę od śpiewu, przede wszystkim oddającego stan wzburzenia bohaterki.
Z kolei Van Horn z drugoplanowej, mimo że obejmującej solowe ustępy, partii Rajmunda uczynił równorzędną z pozostałymi protagonistami. Z dużą satysfakcją słuchało się w jego wykonaniu Ah! cedi, cedi w drugim akcie oraz relacji Ah! cessate quel contento w trzecim. Obsadę dopełniali hinduski tenor Alok Kumar jako Norman, zausznik Henryka, oraz Deborah Nansteel w roli Alicji, powierniczki tytułowej Łucji. W sumie solidne przedstawienie, choć bez szczególnych olśnień (transmisja obejrzana 28 maja w krakowskim kinie Kijów, należącym do sieci Apollo-Film). Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |