opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 maj 2022       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

14 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Konkursowe szranki

W tego rodzaju szranki stają i same konkursy. Turniejów wokalnych, pianistycznych czy wiolinistycznych jest już teraz bez liku. Żeby przyciągnąć uwagę oraz uczestników, trzeba znaleźć oryginalną formułę. Do takich należy pierwszy i, miejmy nadzieję, nieostatni, konkurs duetów fortepianowych, zorganizowany w Krakowie przez miejscową Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego. W piątek 29 kwietnia odbyły się jego przesłuchania finałowe z orkiestrą.

 

Filharmonia Krakowska 148

 

Pierwsza trójka to były pary mieszane, a czwarta złożona z dwóch pań. Pierwszy duet: Maite Leon Ruiz i Anton Dołgow Wikułow wybrał Koncert d-moll Francisa Poulencka. W skrajnych ustępach o charakterze wybitnie motorycznym raził nieco perkusyjny dźwięk, choć do pewnego stopnia taki ton nadaje utworowi użycie dominujących w instrumentacji werbla i kastanietów, a także wielkiego bębna i zeli, przy „rzucającej się w uszy“ nieobecności kotłów.

 

Filharmonia Krakowska 149

 

A zatem walory pianistów pod względem urody dźwiękowej w pełni dochodziły do głosu dopiero w odcinkach bardziej refleksyjnej natury, utrzymanych w lżejszej dynamice. Drugiemu, polskiemu duetowi (Annie Wielgus i Grzegorzowi Nowakom) trudno się było odnaleźć po takim fajerwerku instrumentalnym jak utwór Poulencka, mimo że w środkowym ogniwie odwołuje się on do motywu z Mozartowskiego Koncertu d-mollNiewątpliwie ustępuje tamtemu jego X Koncert podwójny Es-dur KV 365. Artyści posługiwali się dźwiękiem przynależnym Mozartowi, a przynajmniej uważanym za taki, przypisywanym mu i utrwalonym przez tradycję i wynikającą z niej praktykę wykonawczą. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART