GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKonkursowe szranki
Strona 2 z 2
A więc perlistym, unikającym nadmiernych kontrastów dynamicznych, co na dłuższą metę okazało się nieco monotonnym. W ich interpretacji był to nie tyle koncert na dwa fortepiany, ile na cztery ręce, muzycy bowiem stanowili raczej jedność, płynnie wpisując się w dźwiękowe kontinuum. Druga część koncertu stanowiła symetryczne odwrócenie pierwszej. Para – Tereza Kałabowa i Johannes Gugg – zaproponowała ciekawsze ujęcie Mozartowskiego dzieła.
O wiele bardziej wewnętrznie zróżnicowane, polegające na wzajemnym dialogowaniu. Okazali się nie tylko odczytującymi nuty, ale muzykami z prawdziwego zdarzenia, którzy poprzez dźwięki mają coś od siebie do przekazania słuchaczom. Zarazem pociągnęli za sobą orkiestrę, która zaczęła grać z większym wyczuciem, nie ograniczając się li tylko do towarzyszenia.
Na koniec ponownie zabrzmiał Poulenck. Rozalia Kierc i Maria Moliszewska zagrały go bardziej dynamicznie i z większym polotem. Lepiej też układała się współpraca z orkiestrą, w tym pod koniec Allegro ma non troppo dużą przyjemność sprawił dialog z wiolonczelą. Z kolei oparte na technice imitacyjnej Larghetto zyskało znamiona muzycznej konwersacji pomiędzy pianistkami. Wraz ze stającymi w konkursowych szrankach muzykami wystąpiła Orkiestra Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Łukasza Borowicza. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |