GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPieśń bólu
Strona 1 z 2
Narratorką w przedstawieniu o nazwie Filoktet ex machina, które przyjmuje formę dosyć atrakcyjnego wizualnie happeningu, jest aktorka nieprofesjonalna, zaproszona przez reżyserkę Agatę Koszulińską, osoba chora na SM, która przeszła osobiście wszystkie poziomy piekła rodzimej służby zdrowia. Dowiedziała się w krótkich słowach, że na tę chorobę nie ma skutecznego lekarstwa, że medykamenty nieco hamujące postępy sclerosis multiplex nie są objęte państwową refundacją, że jest pozostawiona sama sobie, zwłaszcza iż przyjaciele i znajomi zwykle się od takiej osoby odsuwają.
Teatr Powszechny w Warszawie współpracujący z Festiwalem Nowe Epifanie jednak nie odsunął się od tej cierpiącej młodej kobiety, co więcej zaprosił ją na scenę wraz z wypełnionym własnymi rekwizytami wózkiem i pozwolił jej także „skomponować” utwór na kilkuosobowy chór o nazwie Pieśń bólu. To są głośne jęki – Aaaa, Ałaaaa, Beeee, wzywanie Boga, Jezusa, Maryi i liczne przekleństwa.
Owa Pieśń bólu ma również podkład – akompaniament dźwiękowy w postaci jakiegoś niezbyt hałaśliwego techno. Wspomnijmy autora oprawy akustycznej w spektaklu – Mateusza Korsaka. W sumie jest to jedna z najbardziej dramatycznych, wstrząsających scen w przedstawieniu, które ma także rozbudowaną akcję wybiegającą w daleką, albo nawet całkiem bliską przyszłość. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |