GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPieśń bólu
Strona 2 z 2
Co będzie za jakiś czas? Możemy tylko spekulować. Może staniemy się człekokształtnymi małpami porozumiewającymi się chrząknięciami. Albo przeciwnie – nasz los to życie rozumnych cyborgów, z dokręcanymi, wymiennymi członkami. Słychać też głosy, iż tworzenie cyborgów czy np. ludzi na zamówienie, modyfikowanych lub tylko zaprogramowanych genetycznie, to przypisywanie sobie kompetencji Boga.
I jest wreszcie coś do śmiechu – osoby, które zmarły i kazały się po śmierci zamrozić. Ponoć ich ciała czekają na lepsze czasy, kiedy technologie medyczne będą już miały sposoby aby je wszystkie ożywić, doprowadzić do zmartwychwstania.
Tutaj fikcyjny wywiad z domniemanymi biznesmenami-naukowcami trzymającymi w chłodni takie humanoidalne eksponaty wywołuje rzadkie chichoty. W sumie jednak w spektaklu Filoktet ex machina nie ma nic wesołego. Nie pada też ani razu złowrogie, albo i empatyczne słowo „eutanazja”.
Joanna Tumiłowicz
*Filoktet ex machina, Teatr Powszechny, dramaturgia i tekst – Amadeusz Nosal, obiekty realne – Olga Ryl-Krystianowska, obiekty wirtualne (VR) i projekcje wideo – Mateusz Korsak, Katarzyna Trzewik, choreografia – Michał Przybyła, reżyseria światła – Piotr Pieczyński, kostiumy – Sandra Stępień. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |