GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOtruta przez Bonę
Strona 1 z 5
12 solistów wytypowanych przez Izabelę Kłosińską, dyrektorkę ds. obsad Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, poradziło sobie z trudnościami odzyskanej opery Barbara Radziwiłłówna wystarczająco dobrze. Partytura Henryka Jareckiego różniła się od oper jego profesora Stanisława Moniuszki większą gęstością instrumentacji, większą szorstkością linii melodycznych i większą liczbą wysokich tonów w partiach wokalnych.
Jednak pod względem warsztatowym dzieło Jarockiego prezentowało poziom artystyczny zaskakująco wysoki, jak na twórcę prawie kompletnie nieznanego. Także libretto oparte na dramacie Dominika Magnuszewskiego Barbara, jeszcze Gasztołdowa żona przedstawiało się całkiem sensownie, gdyby np. zestawić je z librettem Trubadura czy Normy. Oczywiście całościowa ocena premiery Barbary Radziwiłłówny po 129 latach od pierwszego wykonania we Lwowie może być dokonywana z różnych punktów widzenia. Jest więc perspektywa muzyczna i wokalna. Jest perspektywa promocyjna, bo wielu twórców wykonania nagrało krótkie spoty zawierające oceny poszczególnych aspektów dzieła. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |