GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSylwester dyskretnie swingujący
Strona 3 z 3
W koncercie amerykańskiej muzyki musicalowej i karnawałowej utwory orkiestrowe, uwertury do amerykańskich musicali i operetki Kandyd, przeplatały się z solowymi produkcjami Paulo Szota, niekiedy jeszcze wzbogacanymi przez dobrze przygotowany przez Bartosza Michałowskiego Chór Filharmonii Narodowej.
Podczas koncertu, poszerzony o muzyków grających na mniej typowych instrumentach orkiestrowych jak banjo i gitara, a nawet samochodowe klaksony i o wzmocnioną sekcję instrumentów dętych, zespół filharmonicznej orkiestry ujawnił talenty swingowania w tym typowym dla prezentowanego programu zestawie utworów – znalazł się tutaj także megapopularny poemat symfoniczny Georga Gershwina Amerykanin w Paryżu, czy mniej u nas znane taneczne fragmenty z opery The Tender Land Aarona Coplanda z typowymi dla muzyki westernowej szybkimi smyczkowaniami skrzypiec.
Ciekawostką rzadko stosowaną w koncertach galowych były występy chóru a capella. Dyrygent Maestro Joseph R. Olefirowicz przewidział także dwa typowo amerykańskie „numery” przeznaczone na zespół śpiewaków. Ciekawie było posłuchać jak pełny skład Chóru Filharmonii Narodowej poradził sobie z klasycznymi opracowaniami typowych Negro Spirituals: Jacka Hallorana Witness i traktowanym niekiedy jako standard jazzowy Deep River. I można powiedzieć, że zespół jest w świetnej formie. Sylwestrowy występ orkiestry i chóru Filharmonii Narodowej z tym ciekawym i oryginalnym programem przełamał trwającą już od dosyć długiego czasu konwencję, przyniósł sporo świeżych rytmów i harmonii, i pokazał, że można się pogodzić muzyczne ambicje z kulturalną zabawą przy muzyce jeśli program jest ciekawie i perfekcyjnie wykonany. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |