GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSylwester dyskretnie swingujący
Strona 2 z 3
Niektóre fragmenty z tych utworów trafiały też swego czasu z polskim tekstem na polskie sceny i estrady. Tak było i jest nadal z operą/operetką Leonarda Bernsteina Kandyd, czy musicalem traktowanym niekiedy przez nasze teatry dramatyczne jako spektakl z piosenkami, czyli Man of La Mancha (Człowiek z La Manchy) Mitcha Leigha.
Wszystkie te popularne i świetnie brzmiące pozycje zaprezentował w Galowym Koncercie w Filharmonii Narodowej baryton pochodzący z Brazylii, ale mający polskie korzenie, Paulo Szot. Mieliśmy więc podczas tego wieczoru autentyczną Amerykę z polskimi odcieniami. Paulo Szot zaskoczył słuchaczy odbierających koncert za pośrednictwem Programu II Polskiego Radia znakomitą, niemal bez obcego nalotu, wymową polską. Okazuje się, że artysta ten zaczynał swą karierę artystyczną po studiach w Polsce, kiedy został przyjęty do Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk kierowanego wówczas przez jego założyciela Stanisława Hadynę. W sumie to dosyć stare dzieje, które jednak warte są przypomnienia, bo Paulo Szot przybył do Warszawy po kilkudziesięciu latach od debiutu i po raz pierwszy zaśpiewał w Filharmonii Narodowej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |