GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSylwester dyskretnie swingujący
Strona 1 z 3
Gala Sylwestrowa w Filharmonii Narodowej 2021/2022 odbiegała od tradycyjnych składanek koncertowych serwowanych przez szacowne instytucje muzyczne w Polsce i innych stolicach Europy. Zamiast zestawu arii z popularnych operetek, walców Straussa i finałowego toastu Brindisi z opery Traviata Verdiego zaproponowano słuchaczom „przekładaniec muzyki amerykańskiej” związanej z Broadwayem.
Takiego programu, jaki zrealizował w Warszawie Maestro Joseph R. Olefirowicz, jeszcze nigdy nie słuchała publiczność tej instytucji. Okazało się, że jak opowiedział w przerwie koncertu ten znakomity i sławny w pewnych kręgach „tańczący dyrygent”, także obecna publiczność amerykańska już nie gustuje w muzyce lżejszego kalibru powstającej w latach 40., 50. czy 60., bo miejsce w programach koncertowych zarekwirowała muzyka wylansowana współcześnie.
To zaś co z uporem proponuje Joseph R. Olefirowicz, dyrygent i organista polskiego pochodzenia, należy już do przeszłości, jest po prostu niemodne. Cokolwiek by jednak nie powiedzieć o zestawie propozycji koncertu sylwestrowego, była to muzyka wartościowa, należąca już do klasyki, i sprawdzona w licznych realizacjach musicalowych na Broadwayu, a niekiedy potwierdzająca swą pupularność w musicalowych filmach produkowanych przez Hollywood przy nakładzie sporych środków filansowych. Tak było w przypadku takich pozycji jak musicale South Pacific i Oklahoma Richarda Rodgersa i Oscara Hammersteina. Np. song/arię z Południowego Pacyfiku miał w swoim repertuarze Bernard Ładysz. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |