opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-123.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-102.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Turandot 674-109.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

50 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jeśli Nowy Rok, to Nowy Jork!

 

Na noworoczne matinée, czyli poranek, nowojorska Metropolitan Opera przygotowała z myślą o młodych widzach skróconą, anglojęzyczną wersję Kopciuszka Jules’a Masseneta (bezpośrednia transmisja obejrzana 1 stycznia w Kijów Centrum, należącym do sieci Apollo Film). To z polotem napisana partytura, uwzględniająca rozwiązania wprowadzone przez Richarda Wagnera, zwłaszcza w odniesieniu do orkiestrowej instrumentacji oraz dramaturgicznej ciągłości, a więc płynnego przechodzenia pomiędzy sobą kolejnych numerów.

 

Kopciuszek,MET 13

 

Na wyodrębnione ustępy orkiestrowe składają się barwne intermezzo z fletem piccolo przed trzecim aktem oraz, jak przystało na operę francuską, rozbudowane wstawki baletowe: prezentacji Księciu kandydatek na żony oraz późniejszego przymierzania zgubionego pantofelka w poszukiwaniu upragnionej jego właścicielki.

 

Kopciuszek,MET 14

 

Szczególnie uprzywilejowane są głosy kobiece, z partią Księcia en travesti, a co za tym idzie obsadzanego przez śpiewaczkę. Być może podyktowane to zostało względami czysto muzycznej natury, by w duetach z Kopciuszkiem obydwa głosy, podobne co do barwy, splotły się ze sobą, stapiając w jednorodnym brzmieniu (dwanaście lat później podobnie postąpi Richard Strauss w odniesieniu do Oktawiana i Zofii w Kawalerze srebrnej róży). Zarazem w nowojorskim przedstawieniu wygląd tej postaci stanowił efekt mistrzowskich umiejętności w zakresie charakteryzacji oraz kroju kostiumu, zacierających kobiecość rysów i kształtów Emily D’Angelo. Najlepiej sprawdziły się wszakże postacie charakterystyczne powierzone głosom średnim. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART