GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMarta Gardolińska ratuje „Carmen” w Strasburgu
Strona 5 z 5
Zauroczonego przez Cygankę Don José ucieleśniał dysponujący wartościowym tenorem lirycznym litewski artysta Edgaras Montvidas, szczególnie poruszający w emanujących szczerością porywach miłosnych. Régis Mengus jako Escamillo doskonale sobie poradził z popularną arią toreadora z aktu drugiego - zachęcając podczas jej wykonania publiczność do czynnego uczestnictwa poprzez klaskanie w rytm muzyki - odnajdując się także w scenach o intymnym klimacie.
Natomiast Amina Edris przejmująco oddała serdeczną troskę Micaëli o bliskiego jej Don Joségo, potrafiąc zarazem zademonstrować zdecydowany charakter swej bohaterki w towarzystwie nagabujących ją żołnierzy. Ponadto podobali się Guilhem Worms (Zuniga), Anas Séguin (Moralès), Christophe Gay i Raphaël Brémard w rolach Dancairo i Remendado czy Judith Fa i Séraphine Cotrez jako Frasquita i Mercedes.
Wszakże główną bohaterką tej niecodziennej realizacji operowej była stojąca na czele orkiestry Symfonicznej Miluzy Marta Gardolińska, zajmująco eksponująca harmoniczne, rytmiczne i kontrapunktyczne smaczki partytury, bezbłędnie rozplanowująca kulminacje i dbająca o zachowanie idealnych proporcji dźwiękowych pomiędzy wszystkimi grupami instrumentalnymi i sceną. Niezależnie od trudności wynikających z przeplatania epizodów muzycznych ze wspomnianymi wyżej interwencjami mówionymi Alaina Perroux, polska dyrygentka potrafiła prowadzić utrzymującą napięcie i nasyconą ekspresją narrację. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |