GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMarta Gardolińska ratuje „Carmen” w Strasburgu
Strona 2 z 5
Jeśli jednak tym razem zrobiłem wyjątek, to dlatego że Opéra du Rhin w Strasburgu postanowiła przypomnieć zaprezentowaną już jedenaście lat temu w Lille inscenizację Jean-François Sivadiera, francuskiego aktora, autora i reżysera, znanego nie tylko ze swoich osiągnięć w teatrze dramatycznym, ale właśnie także z interesujących realizacji operowych.
Wystarczy chociażby wspomnieć o jego docenionych przez publiczność i wyróżnionych przez krytykę wizjach Madama Butterfly Pucciniego i Koronacji Poppei Monteverdiego (Lille) czy Traviaty i Don Giovanniego Verdiego (Festival d’Aix-en-Provence). Pierwszą rzeczą, jaka wówczas urzekła widzów w rzeczonej inscenizacji arcydzieła Georges’a Bizeta, była rezygnacja z przepychu i spektakularności warstwy plastycznej na rzecz oszczędności i wręcz minimalizmu w zakresie środków scenicznych, co zresztą stanowi znak rozpoznawczy estetyki Sivadiera.
Otóż umieszczona w niemalże pustej przestrzeni scenografia Alexandre’a de Dardela ograniczała się zaledwie do paru stołów i krzeseł oraz ruchomych paneli z drewna, służących do przywołania manufaktury tytoniowej czy oberży Lillas Pastia. Od początku przedstawienia z góry zwisał strój toreadora Escamilla, a w akcie trzecim również rozmaite pakunki przemytników, zaś do zilustrowania areny w Sewilli wystarczyła zaledwie umieszczona w głębi zasłona. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |