GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMarta Gardolińska ratuje „Carmen” w Strasburgu
Strona 4 z 5
W tym celu reżyser posunął się nawet do wprowadzenia do oryginału drobnych, ale znaczących zmian: na przykład tytułowa bohaterka nie ginęła od ciosu nożem, lecz została przez Don José uduszona, podczas sceny kojarzącej się z gwałtem. Zachowując w pamięci owe pozytywne wrażenia, cieszyłem się, że po wielu latach będę miał okazję obejrzeć raz jeszcze tę wyjątkowo udaną inscenizację.
Niestety w dniu mojej wizyty w Opéra du Rhin w Strasburgu liczne przypadki zakażenia koronawirusem wśród chórzystów uniemożliwiły zaprezentowanie pełnowartościowego przedstawienia. Dyrekcja teatru nie chciała jednak zawieść swojej publiczności i odważnie zaproponowała skróconą formę spektaklu, która ostatecznie spotkała się nie tylko z akceptacją widzów, ale także z ich wdzięcznością i manifestowaną długimi oklaskami satysfakcją.
Otóż pominięte sceny zbiorowe z udziałem chóru zastąpiono improwizowanymi w atrakcyjnym stylu interwencjami szefa placówki Alaina Perroux, który błyskotliwie streszczał treść opuszczonych fragmentów. Na scenie umieszczono tylko niektóre elementy scenografii, a doskonale adaptujący się do niecodziennej sytuacji soliści z zapałem i godnym podziwu talentem prowadzili wyrazistą i przykuwającą uwagę grę aktorską. I tak oto mezzosopranistka Stéphanie d’Oustrac w roli tytułowej przekonała bez reszty swoim dramatycznym i wokalnym zaangażowaniem oraz wiarygodnością w przekazywaniu szerokiej gamy uczuć i umiejętnością kreślenia wielowymiarowego wizerunku swojej postaci. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |