GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościStrzały Freischütza
Strona 1 z 3
Urzekająca jest sfera wizualna tego wykonania koncertowego, albo inaczej semiteatralnego przedstawienia najsłynniejszej opery Carla Marii von Webera. Dzieło La Fura dels Baus, czyli hiszpańskiej grupy teatralnej założonej w 1979 roku w Barcelonie, znanej z tworzenia niezwykłych, awangardowych scenerii, sprawdza się po raz kolejny. W używanych przez Furę środkach wyrazu znajdziemy m.in. akrobatów, dźwigi, podnośniki, ale także wodę w akwariach, lasery i fantazyjne kostiumy.
Tym razem do zagospodarowania było 200-lecie powstania Wolnego strzelca, a miejscem wydarzenia stała się wielka sala berlińskiego Konzerthausu, w której pomieszczono Konzerthausorchester Berlin pod dyrekcją Christopha Eschenbacha oraz wielką instalację służącą akcji operowej. Salę zawieszono długimi firanami sięgającymi od sufitu do podłogi, a w środku wstawiono ogromny dźwig sprowadzony z Barcelony, służący do podnoszenia i opuszczania akrobatów. W finale na linach został wyniesiony ponad głowy wykonawców świątobliwy Pustelnik wręcz upozowany na Chrystusa Zmatwychwstałego.
Reżyser tego widowiska Carlus Padrissa wprowadził do akcji współczesne elementy socjo-ekologiczne. W dialogach mówionych np znalazły się kwestie zmian następujących w przyrodzie i bohaterowie wnioskują, że kiedyś (200 – lat temu) niemiecki las miał dużo więcej drzew, ale złych duchów było jakby mniej. W przerzedzonym lesie te zmory i potwory mają lepsze warunki bytowe. Większość dekoracji stanowią oprawione w stosowne „gabloty" myśliwskie trofea, a więc łby zabitych jeleni – jest ich prawdziwe mnóstwo, z tych łbów są zbudowane także ściany domów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |