GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Madame Butterfly” Pucciniego w Opéra d’Avignon
Strona 4 z 4
U jej boku tenor Avi Klemberg ciekawie różnicuje barwę, w zależności od wyrażanych w danym momencie emocji, od ocierającej się o dezynwolturę beztroski, poprzez intensywną pasję miłosną aż do nasyconego cierpieniem rozżalenia i szczerego poczucia winy. Emanujące uczuciem - a nawet zmysłowością - duety tej dwójki artystów (szczególnie ten kończący akt pierwszy) mogły wzruszyć niejednego słuchacza.
W roli Suzuki Marion Lebègue przykuwa uwagę ciemnym zabarwieniem mezzosopranu, sugestywnie wspomagajacego budowanie postaci przywiązanej do Cio-Cio San służebnej, a szlachetnie nasycony baryton Christiana Federiciego idealnie pasuje do pełnej empatii osobowości zatroskanego o młodziutką dziewczynę konsula Sharplessa. W roli podstępnego i dwulicowego stręczyciela Goro z powodzeniem występuje bezbłędnie odzwierciedlający wizerunek tego protagonisty tenor Pierre-Antoine Chaumien, zaś Księciem Yamadori jest Matthieu Justine.
Wreszcie w krótkiej interwencji bezwzględnego Wuja Bonza duże wrażenie wywiera głęboki bas Jean-Marie Delpasa. Wyrazy uznania należą się rzadko w tej operze interweniującemu chórowi, który poza homogenicznym brzmieniem ujmuje także celnym wywiązywaniem się z powierzonych mu zadań scenicznych. Stojący na czele Orchestre National Avignon-Provence Samuel Jean potrafi misternie łączyć materię muzyczną z głosami solistów, frapująco ujawniając zawartą w partyturze inwencję orkiestrową i melodyczną oraz subtelnie podkreślając jej orientalne zabarwienie. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |