opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




3 grudzień 2021       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4338.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

26 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Chopin według Garcíi

Martín García García był drugim, obok Kyôhei Sority, pianistą, na którego zwróciłem uwagę, przysłuchując się finałom Konkursu Szopenowskiego. Po nich liczyłem też na zdobycie przezeń nagrody. I nie przeliczyłem się, gdyż ostatecznie został laureatem trzeciej lokaty. Jego występ w Krakowie 17 listopada przybrał formę dawnych koncertów, w Wiedniu nazywanych niegdyś akademiami, a złożonych z części symfonicznej oraz recitalowej.

 

Filharmonia Krakowska 111

 

A zatem na początek z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej pod dyrekcją Aleksandara Chumały wykonał II Koncert fortepianowy f-moll op. 21. Była to bardzo oryginalna i osobista interpretacja, ale nie na miarę manieryczności Ivona Pogorelicia, odsłaniająca za to wiele nieoczekiwanych stron tego zdawałoby się do szczętu, przynajmniej w Polsce, ogranego utworu.

 

Filharmonia Krakowska 112

 

Dotyczyło to szczególnie dynamiki i dostosowanego do niej charakteru uderzenia, a w tym różnicowanej w ten sposób linii melodycznej oraz harmonicznego akompaniamentu pomiędzy obydwiema rękami. Uzupełnieniem była kontrastowa agogika, momentami prawie powstrzymująca przebieg muzyczny. W tym miejscu na podkreślenie zasługuje wrażliwe dostosowanie przez dyrygenta towarzyszenia orkiestry do koncepcji solisty. Na przykład allargando na koniec wstępu, bezpośrednio poprzedzające wejście pianisty czy pianissimo waltorni akompaniującej partii fortepianu w dalszym ciągu Maestoso.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART