opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




3 grudzień 2021       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-42.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-149.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  • Manru 669-108.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

16 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Chopin według Garcíi

Aliści, jak powiedziałby Jerzy Waldorff, wkradające się od czasu do czasu nieczystości, a w zaintonowanym temacie ronda nieco przebity czy zerwany dźwięk, rodzić mogły niejakie wątpliwości, czy oryginalność ujęcia nie ma do pewnego stopnia pokryć braków technicznych? Po przerwie, wraz ze zrzuceniem marynarki, artysta jakby uwolnił się z gorsetu tremy, odpowiedzialnej być może za pewne niedociągnięcia z poprzedniej części? 

 

Filharmonia Krakowska 113

 

Trzy Mazurki z op. 50 stanowiły prawdopodobnie punkt kulminacyjny występu. G-dur zagrany z ludowym wręcz zacięciem, a niekiedy nawet odcieniem rubaszności i odpowiednim wobec niego ciężkim dźwiękiem, As-dur natomiast wręcz przeciwnie, pełen salonowej elegancji i brzmieniowego wdzięku, wreszcie cis-moll z pewną dozą ekscentrycznościna co wskazywały większe kontrasty.

 

Filharmonia Krakowska 114

 

Z kolei Preludia z op. 28 odznaczały się włożoną w ich wykonanie muzykalnością, której służyło tym razem delikatne touché. Od pierwszych taktów III Sonaty h-moll op. 58 dawało znać położenie nacisku na jej monumentalizm, a zarazem staranniejsze w stosunku do poprzedniej wyważenie proporcji pomiędzy poszczególnymi ogniwami. Może zabrakło pełniejszego zbudowania formy, ale imponująco zabrzmiało crescendo przeprowadzające z Larga do finału, rozpędzonego pod palcami Martína Garcíi Garcíi, a co za tym idzie znacznie wykraczającego poza oznaczenie tempa jako Presto non tanto. W dorzuconych na bis walcu, mazurku i Polonezie As-dur op. 53 muzyk całkowicie postawił na wirtuozerię, w tym ostatnim pozwalając sobie dodatkowo na operowanie skrajnymi kontrastami.

                                                              Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART