GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Stiffelio” Verdiego w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 5 z 6
Umiejętnie dozując dynamikę w zmiennych dramatycznych i lirycznych wydarzeniach, jednocześnie balansuje pomiędzy rygorystycznym pulsem i płynnym nurtem muzycznej narracji. Sanguineti obdarza też odpowiednią uwagą każdego z solistów, dbając o to, aby w żadnym momencie śpiew nie został przykryty nadmierną masą dźwięku orkiestry. A w grze symfoników z Miluzy wyróżnia się między innymi brawurowe i ryzykowne, gdyż wyjątkowo eksponowane solo trąbki w uwerturze.
Nie sposób wreszcie nie wspomnieć o precyzyjnym pod względem intonacji oraz prężnie i spójnie brzmiącym chórze, przygotowanym przez Alessandro Zuppardo Niezależnie od tego, że według libretta akcja Stiffelia rozgrywa się pod koniec dziewiętnastego wieku, poruszane w niej wątki mają ponadczasowy charakter. I właśnie dlatego reżyser Bruno Ravella postanowił wyeksponować uniwersalny wymiar dzieła Verdiego, aktualizując rozgrywające się na scenie wydarzenia i osadzając je we współczesnej scenografii Hannah Clark zanurzonej w sugestywnym oświetleniu Malcolma Rippetha.
Fikcyjna sekta assaswerianów zostaje tutaj zastąpiona ubranymi w ciemne stroje Amiszami, czyli członkami chrześcijańskiej wspólnoty protestanckiej w USA. Surowość reguły tej społeczności symbolizuje skonstruowany z jasnego drewna i umieszczony pośrodku przestrzeni scenicznej budynek oznaczony krzyżem. Wokół niego reprezentowana za pomocą szarego nieba i błyskawic natura (projekcje wideo Julie-Anne Weber) nie pozwala zapomnieć o wiszącej nad ludzkością groźbą bożego gniewu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |