GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Stiffelio” Verdiego w Opéra du Rhin w Strasburgu
Strona 3 z 6
Można zaryzykować twierdzenie, że to właśnie w tym momencie akcja jako taka ulega zakończeniu, a zaczynają się przenikające operę rozważania na temat wyrzutów sumienia, przebaczenia i kary. Co istotne, wszyscy bohaterowie cierpią na bezgraniczną samotność, żaden z nich nie jest też istotą w pełni szczęśliwą. Przede wszystkim pogodzić się z samym sobą nie może tytułowy bohater, rozdarty wewnętrznie pomiędzy miłością do Liny i powołaniem pastora oraz pomiędzy trudnym do opanowania gniewem i religijną rezygnacją.
W tej trudnej i wymagającej roli charyzmatyczny tenor Jonathan Tetelman (urodzony w Chile, a wykształcony w Nowym Jorku) ujmuje głębokim humanizmem swej scenicznej kreacji oraz dramaturgicznym zaangażowaniem, wspartym śpiewem emanującym szeroką paletą niuansów ekspresyjnych.
Idealnie dopasowane do padającego tekstu barwienie głosu, ciepłe i liryczne brzmienie w miłosnych duetach, ujmujące mezza voce w chwilach zwątpienia bohatera czy swobodne pokonywanie dużych interwałów podczas wybuchów gniewu wzbudzają szczere uznanie i wzniecają aplauz przekonanej bez reszty publiczności. Partię jego dręczonej wyrzutami sumienia żony Liny śpiewa poruszająca temperamentem tragiczki armeńska sopranistka Hrachuhi Bassénz, imponująca subtelnością frazowania, łatwą i donośną górą skali i sceniczną naturalnością. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |