GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Eugeniusz Oniegin” w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 4 z 4
Z kolei tenor Alexey Dolgov potrafi bezbłędnie pokazać różne oblicza Leńskiego, od przepojonej liryzmem arii z drugiego aktu i czułego dialogu z Olgą, aż do zdradzającego trudną do powstrzymania zazdrość i zranioną ambicję starcia z Onieginem. Ponadto należy jeszcze wspomnieć o udanym występie ukraińskiej mezzosopranistki Zoryany Kushpler, która celnie ukazuje Madame Łarinę jako ucieleśnienie skupionej na sobie arystokracji, niezdolnej do pogodzenia się z nadchodzącymi zmianami społecznymi.
Niejako jej przeciwieństwem jest tutaj emanująca ciepłem, serdecznością i dobrocią niania Filipiewna w interpretacji Margarity Nekrasovej. Obsadę solistów uzupełniają Thomas Morris w roli Monsieur Triquet i Daniel Golossov w drugoplanowych partiach Kapitana i Zarieckiego. Nienaganną intonacją, precyzją i zbiorową muzykalnością imponuje chór, który doskonale się odnajduje w koncepcji inscenizacyjnej Erica Vigié.
Jako się rzekło, na czele całego zespołu wykonawczego stoi Speranza Scappucci, która prowadzi przedstawienie z wielką klasą i nieomylnym instyktem dramaturgicznym. Włoska dyrygentka kunsztownie rozplanowuje kulminacje, dbając o zachowanie idealnych proporcji brzmieniowych pomiędzy sceną i poszczególnymi grupami instrumentacyjnymi. Mamy tutaj do czynienia z fascynującą lekcją muzycznej anatomii, w której plastyczne kształtowanie materii dźwiękowej, subtelne dozowanie nigdy niepopadającego w tkliwość liryzmu oraz wyrafinowane zestawienia kolorystyczne, w połączeniu z umiejętnością permanantnego utrzymywnia wewnętrznego napięcia, w pełni oddają sprawiedliwość partyturze Czajkowskiego. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |